Veelgestelde vragen2022-10-17T15:34:51+00:00

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Alles over bestellen…

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?2022-10-17T15:13:27+00:00

Standaard zijn alle genoemde prijzen op de website inclusief 21% BTW. In de winkelwagen vindt u de totaalprijs zowel inclusief als exclusief 21% BTW.

Kan ik ook bestellen zonder te registeren?2022-10-17T15:08:24+00:00

Ja, dat kan.

Hoe plaats ik een bestelling?2022-10-17T15:11:11+00:00

Het plaatsen van een bestelling is hieronder stapsgewijs omschreven.

  1. Klik bij het door u gewenste artikel op ‘bestellen’, uw artikel verschijnt in uw winkelwagen. U kunt vervolgens kiezen om uw bestelling af te ronden of verder te winkelen.
  2. Klik op ‘bestellen’ om eventueel in te loggen, uw gegevens te controleren en desgewenst uw bestelling aan te passen.
  3. Selecteer nu de wijze waarop u uw bestelling wilt ontvangen (bezorgen of afhalen)
  4. Zijn al uw gegevens juist en compleet? Dan kunt u door naar de betalingspagina en uw betalingswijze selecteren.
  5. Maak uw bestelling definitief door op ‘plaats bestelling’ te klikken.
  6. Per e-mail ontvangt u van ons een bevestiging waarin wij aangeven de bestelling te hebben ontvangen. Let op! Dit is nog geen definitieve orderbevestiging. Onze medewerkers controleren uw bestelling in de vestiging. De definitieve orderbevestiging ontvangt u afhankelijk van het moment waarop u de bestelling heeft geplaatst.
  7. In uw definitieve orderbevestiging staat de datum waarop u de bestelling kunt ophalen of bezorgd krijgt. Wanneer u ervoor kiest om uw bestelling af te halen in de vestiging vergeet dan niet uw definitieve orderbevestiging mee te nemen bij het ophalen.
Kan ik als Particulier bestellen?2022-10-17T15:24:58+00:00

Jazeker! Of je nu een vakman of (professionele) doe-het-zelver bent. Bij Houthandel Brinksma kun je altijd terecht voor jouw benodigde producten.

 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?2022-10-17T15:24:45+00:00

Wij proberen bestellingen z.s.m. aan onze klanten uit te leveren. Mocht het een keer voorkomen dat een product niet op voorraad is, dan nemen wij direct contact met u op.

Bij afhalen

Wij streven ernaar om u binnen een dag na uw bestelling een e-mail te sturen met de datum waarop uw bestelling kan worden afgehaald, en zullen deze datum telefonisch of per e-mail aan u bevestigen.

Bij bezorging op locatie

Wij streven ernaar om u binnen een dag na uw bestelling een e-mail te sturen met de verwachte leverdatum. Vervolgens ontvangt u uiterlijk de avond voor levering van ons een e-mail met het tijdvak waarbinnen u de bestelling kunt verwachten.

Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?2022-10-17T15:24:36+00:00

Vanuit onze webshop kunt u artikelen toevoegen aan uw winkelwagentje. U kunt uw winkelwagentje bekijken door rechts bovenin op uw mandje te klikken. Heeft u alle artikelen die u wilt bestellen toegevoegd aan uw winkelwagentje? Ga dan naar uw winkelwagentje en klik op ‘Ga verder met bestellen’.

Op de volgende pagina vragen wij om uw contactgegevens, of u de bestelling wilt laten thuisbezorgen of afhalen, en de gewenste betaalmethode. Door vervolgens op ‘Afrekenen’ te klikken, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde online betaalomgeving. Zodra u betaald heeft, wordt u teruggeleid naar een bedankpagina op onze website. Uw bestelling is dan voltooid.

Zodra uw bestelling is voltooid, ontvangt u van ons een bevestigingsmail met de details van uw bestelling.

Alles over betalen…

Kan ik betalen via een bouwdepot? 2022-10-17T15:25:31+00:00

Voor particuliere klanten met een bouwdepot is het ook mogelijk om op rekening bij ons te kopen. Zodra de rekening is voldaan worden de materialen verstuurd of kunnen deze bij houthandel Brinksma worden afgehaald.

Kan ik betalen via achteraf overboeken?2022-10-17T15:12:23+00:00

Wilt u per bank betalen, maar wilt of kunt u niet gebruiken van iDEAL? In dat geval is betaling middels vooraf overboeking mogelijk. Uw order kunt u in dat geval niet online plaatsen, maar wel telefonisch of in één van onze vestigingen.

Hoe kan ik betalen bij Houthandel Brinksma?2022-10-17T15:25:21+00:00

In onze vestiging kunt u uw order met pin of contant betalen. De goederen kunt u vervolgens direct meenemen. Online kunt u alleen met iDeal betalen. Achteraf Pinnen of contant betalen bij de chauffeur bij aflevering is helaas niet mogelijk.

Kan ik achteraf / op rekening betalen?2022-10-17T15:25:14+00:00

Nee, dat is niet mogelijk.

Kan ik betalen via iDEAL?2022-10-17T15:08:51+00:00

Indien u beschikt over een Nederlandse betaalrekening kunt u gebruikmaken van iDEAL. Bij deze betaalmethode schakelt u tijdens het bestelproces over naar uw eigen bank. In de vertrouwd beveiligde omgeving van uw eigen bank kunt u vervolgens de betaling voltooien.

Banken die iDEAL ondersteunen: ABN AMRO Bank, ASN Bank, ING Bank, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

Alles over afhalen…

Kan ik emballage (bijv. pallets) retourneren?2022-10-17T15:38:51+00:00

Voor het ophalen van de pallets kunt u contact opnemen via de mail.

Zij bespreken met u de mogelijkheden om de pallets te retourneren:
– U kunt de pallet terugbrengen naar onze vestiging in Langweer
– Indien u dat vooraf kenbaar maakt, kunt u de pallet(s) meegeven aan onze chauffeur bij een volgende levering
– Als u wilt dat wij de pallet(s) op komen halen zonder het bezorgen van een nieuwe levering, dan is dat mogelijk i.o.m. Houthandel Brinksma.  Hiervoor brengen wij wel een vrachtvergoeding van € 65,- inclusief BTW bij u in rekening.

Staan de goederen klaar als ik ze kom afhalen?2021-02-24T17:27:01+00:00

Vanwege de omvang van bouwmaterialen en de manier van verlading, is het voor u en ons niet efficiënt om de complete order klaar te leggen. In het afhaalcentrum helpen wij u daarom met het pakken en inladen van de bestelde goederen.

Wanneer kan ik de goederen afhalen?2022-10-17T15:14:57+00:00

Bij houthandel Brinksma vindt u een uitgebreid assortiment hout, plaat- en bouwmaterialen. Veel artikelen die op onze website staan liggen niet standaard op voorraad, maar worden speciaal voor u besteld.

Wilt u de goederen dezelfde dag nog afhalen? Dan bent u van harte welkom in onze vestiging zonder uw order vooraf via internet te plaatsen.

Wilt u van tevoren alvast weten of er voldoende voorraad van een product is? Neem dan contact op met onze klantenservice via whatsapp of telefoon 06 22 70 95 62

 

Kan ik mijn bestelling op een ander moment laten leveren/komen afhalen?2022-10-17T15:24:52+00:00

Wanneer u een spoedbestelling wil plaatsen, kunt u het beste van tevoren telefonisch contact met ons opnemen. Wij kunnen dan bij u aangeven of het mogelijk is om de door u gewenste artikelen eerder te leveren.

Wilt u materialen juist later laten leveren, dan kunt u dit als opmerking aangeven bij uw bestelling of telefonisch contact met ons opnemen. Wij zorgen er dan voor dat uw bestelling op het door u gewenste moment wordt bezorgd/kan worden afgehaald.

Alles over Bezorgen…

Kan ik de goederen op de Waddeneilanden laten bezorgen?2022-10-17T15:18:04+00:00

Nee, wij leveren niet op de Waddeneilanden

Wanneer worden de goederen bezorgd?2022-10-17T15:16:37+00:00

U kunt bij Houthandel Brinksma zelf uw bezorgdatum kiezen. Wij kunnen de order bezorgen zodra wij alle bestelde producten bij ons in het magazijn hebben. De eerst mogelijke bezorgdatum hangt hierdoor af van de langste levertijd van de producten uit uw winkelwagen.

Wij leveren niet op de Waddeneilanden.

 

Wat zijn de bezorgkosten?2021-02-24T17:28:43+00:00

Bestellingen met een totale waarde vanaf €650(ex. BTW) leveren wij gratis* bij u af. Voor orders met een waarde onder de €650 (ex. BTW) geldt:

Wanneer uw bestelling per pakketdienst bezorgd kan worden dan geldt een tarief van €7,25 (ex. BTW) per order. In uw winkelwagen kunt u zien met welke dienst uw order bezorgd zal worden.

Indien uw bestelling met een vrachtwagen bezorgd dient te worden dan wordt €55 (ex. BTW) per order berekend. In uw winkelwagen kunt u zien met welke dienst uw order bezorgd zal worden.

*Dit geldt voor bestellingen door heel Nederland m.u.v. de Waddeneilanden.

Ga naar de bovenkant